Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2017 09:00 - Зачатките на българската история
Автор: andorey Категория: История   
Прочетен: 6224 Коментари: 9 Гласове:
9

Последна промяна: 05.03.2018 16:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    "За да изуча зачатките на нашата история, аз трябваше да захвана от Омира, да проследя всичките стари елински автори след него, всичките латински списатели и всичките византийски летописци. Като ми беше недостатъчно това, аз трябваше да изуча съседите на древните жители на нашата земя, които са имали съприкосновение със старите Египтяни, Финикияните, Асиро-Вавилонците, дори и със Шумеро-Акадите, и отпосле всичките тия славни народи са били владяни 270 години от жителите на нашето отечество. Нашите прадеди са внели много нещо от своята душа в душата на тия азиято-африкански народи, като обединили различните цивилизации и слели в една, сближили народите и ги накарали да се запознаят и си заемат един на друг полезното. По този начин дойдох до убеждението - като щудирах една верига от четиридесет века - че нашата народна раса е една от най-даровитите: храбра, умна, трудолюбива, свободолюбива, и главно, надарена с творчески гений. От началото на вековете досега тя нищо не е изгубила от тия си черти, които следват да живеят в душата й. Заслугите на нашия народ пред человечеството и цивилизацията са огромни, особено за европейските народи, които чрез нашата земя са добили светлината и умът. Един такъв величествен предмет се указа достоен да плени моето внимание и да ми влее енергия в голямото и трудно предприятие, което аз успешно изкарах докрай...
     Направи ми особено неприятно впечатление единодушното твърдение на историците в Европа, че само нашите деди - Траките - били измрели, а всички останали народи и до днес живеят. Шепата Гърци, шепата Керкети, Арменци, дори и Кардуките на Ксенофонта и Кадусите на Страбона живеят в лицето на сегашните Кюрди, а само нашите деди били измрели. на мястото им били се населили Чувашки Татари, дошли от Волга, и после се ославянили! Нашите читатели ще имат случай да видят. че всичко това е измислица и няма в него нищо вярно.
     В изследванията си аз съм се ръководил само от чувството на истината: никакви националистически гордости не са били в състояние да ме отбият от този път. Тая моя метода ми направи цял ред открития: и нийде не видях, не срещнах да сьм се заблуждавал. Надявам се моите трудове да създадат много работници на това обширно поле, покрито с рози. Време е народа ни да има история, изработена от нас: от чужденците да не очакваме да ни описват миналото, което те добре не познават. Те толкова пишат за нас, колкото ние можем да напишем за Патагонците. Нека не чакаме какво ще кажат ураколите във Вена, защото те нищо положително не могат да кажат, понеже не ни познават."

imageimage

Никола Йонков-Владикин "Зачатките на Българската история" 1901 г.







Гласувай:
9


Вълнообразно


1. germantiger - ...
10.07.2017 16:05
Заслугите на нашия народ пред человечеството и цивилизацията са огромни, особено за европейските народи, които чрез нашата земя са добили светлината и умът.

ГЛУПОСТИ - никой в западна, централна южна или северна Европа не е добил това благодарение на българите, някой в източна - да

......

Нека не чакаме какво ще кажат ураколите във Вена, защото те нищо положително не могат да кажат, понеже не ни познават.

ТЪЙ-ТЪЙ, целта е значи да се каже положително, не истината

......

Шепата Гърци, шепата Керкети, Арменци, дори и Кардуките на Ксенофонта и Кадусите на Страбона

НИКОЙ от тези не са били шепа, а бол племена и народи
цитирай
2. leonleonovpom2 - Не си прав ГермантигърДори от ...
11.07.2017 11:17
Не си прав Германтигър
Дори от средновековието, катари и албигойци, богомилите в Западна Европа, са Българи Те са променили Западна Европа, но това е друга и дълга тема Росица Ножарова, колежка, пише книга по този въпрос!
Не говори с пренебрежение за Българите! 800 години им държи влага на французите и с повод и без повод си спомнят за Българите- на Калоян!
Църквата в Охрид е зографисана през 1297 година-завършено е тогава Знаеш ли колко напред са били Българите тогава С какво въображение и реализъм едновременно са стенописите
От Българите е имало какво да се вземе! Тогава ренесансаът им върви преди италианския Но феодалната раздробеност слага край на държавата Няма го централизмът, царят се моли на феодала, а той ако има изгода се обръща срещу него
А гърците са един добре надут балон, който ,кой знае защо, някои се стремят да го надуят още?!
Да внимават!Да не се пукне!

Хубав ден!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Поздрави, Андрей!
11.07.2017 11:25
Интересен и важен за историята ни автор, малко известен!
Ако имаш нещо под ръка от него, дай му публичност!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
4. germantiger - ...
12.07.2017 08:36
Не аз съм нерав или прав, а самите западноевропейци които не са променени от българи и правят своя Ренесанс без българско.

Няма нужда да спориш с мен, ти си опроверган от гьоте, данте и шексир, в тях няма нищо българско нито като гений, нито като мотив, нито като импулс и възхищение.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Данте пише ли нещо за германците, ...
12.07.2017 09:05
Данте пише ли нещо за германците, германтигър?
За Гьоте и Шекспир е лесно обяснимо-България я няма на картата, тепърва я откриват
Заедно с богомилите загива и България А албигойци и катари, които са от Български произход и влияние, те са оставили следа на запада
А Българският ренесанс предшества италианският На Лондонският музей е предложено какво ли не за Четвероевангелието- пари, размяна! Не и не!
Не ти го казвам с цел да подчертая водещата роля на Българите, няма я! Но е прекъсната възможността Българите на база наттрупване сами да дадат това, на което са били способни Възможностите им го показват, че са имали способности!
Това казвам
А не, че са били некадърни и примитивни, както излиза от това, което си написал
Помисли и върху него
цитирай
6. krumbelosvet - Гертигер лъже, както винаги.
12.07.2017 09:21
Веднъж един приятел на Гьоте му пише щеговит стих, че името му може да произхожда от готите. Но не е шега. Готите са появяват в мига, в който "изчезват" гетите, тракийското племе, което е особено добре организирано и... поетично. И до днес Стара Загора, градът с Декартовите улици, липите и знаменитата тракийска гробница, пази спомена за тоя народ.
Гертигер обича да плюе и обижда, но ВЪРХУ НЕГО ПАДА.
А ИСТИНАТА за тракийския корен на българите (и келтите) ОТПРЕДИ великото преселение НА ИЗТОК и ПОСЛЕ на запад, тая истина ще излезе най-после на бял сват, въпреки, че НИКОЯ от големите нации, ни на изток , ни на запад, няма интерес оттова, или си мисли, че няма интерес. Светът е ПО-СТАР от Омир, и от неговите епоси. Когато не много отдавна за първи път прочетох за, да я наречем "История трако-славяно-българска", бях очарован, как всичко се подрежда като пъзел и няма НИКАКВИ ПРОТИВАРЕЧИЯ с доказани истини.
цитирай
7. didanov - останах изненадан от тази личност
12.07.2017 16:30
въпреки,че чета с удоволствие книгата му "история древните траки", блазе му на познанията и на това, че историята му е станала верую и вся и все. Но както се казва не е хубаво да се живее от заслуги или на стара слава, трябва ние сега и заедно да продължим делото на дедите ни и да покзажем отново, че сме достойни за уважение. поздрави
"Време е народа ни да има история, изработена от нас: от чужденците да не очакваме да ни описват миналото, което те добре не познават. Те толкова пишат за нас, колкото ние можем да напишем за Патагонците."
цитирай
8. germantiger - ...
13.07.2017 01:32
Разбира се, че готите са германоскандинавски и това света знае, нещо повече смаите траки вероятно са племена от келто-германската общност в дълбока древност, но понеже това е несигурно доказуемо аз не го твърдя за разлика от учени като Феллер които се занимават и са пислаи цели кнги за това.

От друга страна траките не са българи, както и славяните не са българи и в това няма несигурност.

дядо крумчо е от тези българи, които са големи онаци - тях ги бият в асеновград, но пък те са юнаци :) ;) кажи сега колко те биха българино в асеновград?
цитирай
9. germantiger - ...
13.07.2017 07:05
"Проблем" с готите няма, той е само в нечий български глави и не може да има защото

имената, топонимите си стоят на север с готското много преди йордан да напише и друг някой да каже че шведите крадяли история българска, българска?! бога ми

ако тези топоними, тези имена, тези племена и хора се бяха появили след написаното от йордан, ако това беше станало след някаква "кражба" - тогава да, но те са си там векове преди това "смесване" за готи и гети - тези на север са си там с топонимите за готско, с имената си, с плмената си, със сагите си

значи има два варианта поне

1. историята наука е права - те са си германоскади, но след това йордан им приписва велико минало, което се е правило с много народи и племена в желанието им да се велики и познати към миналото, става неправилно "уеднаквяване" на готи с гети, а те са си различни и науката всъщност е права

2. готите са траки и значи там на север шдведите, норвежците, част от финландците са траки... то ще рече германците датчаните, въобще всички започнали от "шведско" и разселили се на континента са вероятно траки - значи германците са траки, ами чудесно!!! това потвърждава някои учени, че траките са германски племена в "предистория", а с вас българите нещо е станалао - вие сте почернели, потъмнели, вие не сте траките в античността, които са преоблдаващо светли, то самия александър е рус, много от древните елини бележити фигури също... но после става нещо с вас - гърците се ашладисват от едни черни, а вие от прабългарската орда или население заселило се тук, то всичко си "идва на мястото", просто защото няма как шведи, норвежци, датчани, та ако щеш всички гермаски народи хукнали от скандинавия да са били траки в дълбока древност, или ако са, то вие не сте траки и това също е вярвно впрочем

а готските имена, топоними и до днес от векове си стоят там, племената хората ги е имало или и те са решили да крадат от българите, целите племена и народи са решили на север коспирация срещу българите, те тогава не са ви чували
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: andorey
Категория: История
Прочетен: 2148965
Постинги: 354
Коментари: 2326
Гласове: 5598
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031