Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2012 19:44 - Тайнствената Кирилица открита и в Стара планина (снимки)
Автор: prarodinata Категория: История   
Прочетен: 35438 Коментари: 25 Гласове:
38

Последна промяна: 24.06.2012 21:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

       Скоро след като публикувах седемте плочи, изписани на неразбираема (засега) за нас Кирилица, успях да заснема още една олтарна плоча в църква, този път в Стара планина. Тя е първата, която намираме извън Родопите, свидетелство за широкото разпространение на загадъчната писменост и отвъд пределите на Орфеевата планина. Освен местонахождението й в старопланинския регион (точното място засега ще запазя в тайна от съображения за сигурност) плочата е много интересна и с друго. При освещаването и полагането й в олтара на 28 декември 1870 г. в горната й част е изписан текст с големи красиви букви. Очевидно е, че този текст е напълно различен като изписване от редовете дребни букви надолу. Под новия текст има три реда с дребни букви, които също са четливи (започват с "Мито поклоник"). На тези три реда има обособени думи, които биха могли да се прочетат без особени усилия, ако плочата се почисти и освети по подходящ начин. Стигаме и до редовете, изписани със scripta continua. Въпреки лошото качество на фотографиите (за което се извинявам – осветлението и условията за снимане не бяха добри), аналогиите със седемте плочи от Родопите се набиват на очи: няма обособени думи, буквите са кирилски, но не формират познати думи, срещат се поредици от еднакви букви, което от съвременна гледна точка няма никакъв смисъл. Излишно е да се поменава, че плочата със стария надпис е била възприемана като светиня от дедите ни в края на 19-ти век и за тях единственото достойно за нея място е било олтара на църквата.

       Очевидно е, че тази плоча ни представя надписи от поне две, а може би и три различни епохи: горният, напълно съвременен и четлив посветителски надпис, вторият, също четлив, но вероятно по-стар и най-дългият текст, неразбираем за нас, за чиято възраст само бихме могли да гадаем. Независимо от епохата, в която е изписан загадъчният текст, за нас е важно, че той е представител на една древна и неизвестна на българската наука писмовна традиция, започнала още в тракийско време (плочите от тракийските светилища над Гела и Широка лъка, съдържащи изключително характерния знак III, който срещаме в почти всички тракийски гробници и храмове). Възникнала още в Античността, тази писменост вероятно е просъществувала доста дълго време и изглежда се е употребявала успоредно с другите азбуки, използвани от дедите ни – Глаголицата, осъвременената след 9 век Кирилица и гръцката азбука. Обективните и безпристрастни изследвания ще покажат каква точно е истината за произхода на Писмеността на осемте плочи. Важното за нас е, че появата им, ведно с множеството други надписи от различни епохи, откривани по нашите земи, ни помагат да разгледаме въпроса за възникването и развитието на българските писмености в перспектива и дълбочина, които до скоро бяха напълно невъзможни. 

       С новите сведения идват и новите концепции и разбирания. Историческата наука не е математика и аксиоми в нея не би трябвало да съществуват. Новите данни многократно са завъртали на 180 градуса утвърдени исторически "истини". Въпросът с българските писмености ще претърпи точно такава радикална промяна в парадигмите. Предстоят ни много неочаквани открития и едно вълнуващо пътуване назад (а всъщност напред) към самите себе си. На добър час на всички търсачи!

image

image



image

image

image

image

image


image

image
image

image  
image
Пояснение: руфет означава задруга на майстори, еснафска задруга.  



Гласувай:
41



1. анонимен - бургазлия
24.06.2012 21:19
браво,поздравления!чувството е уникално,когато гледам тези плочи!
цитирай
2. prarodinata - Страхотно! Плюсче от мен! Б...
24.06.2012 21:20
astoni написа:
Страхотно! Плюсче от мен!


Благодаря!
цитирай
3. prarodinata - браво, поздравления!чувството е ...
24.06.2012 21:34
анонимен написа:
браво,поздравления!чувството е уникално,когато гледам тези плочи!


Така е, допирът с автентичната българска история е изключително преживяване. А една снимка понякога казва повече и от хиляда думи. Затова се стремя да публикувам най-вече артефакти, черно на бяло, те са достатъчно красноречиви. Оттам нататък всеки си прави изводите. Важното е да имаме достъп до данните, преди да отсъдим, защото досега ни държаха в положението на слепците, които се опитват да опишат слона: всеки докосва различни части от огромното създание и си създава откъслечна и крайно неадекватна представа за него.

Поздрави!
цитирай
4. sparotok - плочи
25.06.2012 00:07
Дано да ми остане време да ги разгледам подробно тия плочи...

Поздрави!
цитирай
5. prarodinata - Дано да ми остане време да ги разг...
25.06.2012 11:28
sparotok написа:
Дано да ми остане време да ги разгледам подробно тия плочи...

Поздрави!


Да, няма да е лошо да ги разгледаш и да си кажеш мнението. Валерия Фол и нейният епиграф Шаранков вече се произнесоха, че става дума за 'дюлгерски надписи', съгласен ли си с тях?

Поздрави и добре дошъл отново в блога! Стискам палци здравето ти да бъде отлично занапред, но трябва и ти да се пазиш и грижиш за себе си.

Поздрави!
цитирай
6. ka4ak - Не съм си променил мнението,че се прекланям,пред нашите предци!:)))
25.06.2012 16:25
Уникални сме,че сме си пожелавали ЗДРАВЕ и нищо друго!!!А,сме обожествявали СВЕТЛИНАТА!!!:)))
В,тези светли дни,може само да се СВЕТНЕМ,че сме ОСНОВОПОЛОЖНИЦИТЕ на ЦИВИЛИЗАЦИЯТА!Елементарно е,просто трябва да ги СВЕТНЕМ!!!!
Това, исторически е доказано,че сме си мързели, и не трябва да се обезмисля"Накарай мързеливия да работи, за да те научи на акъл":)))
цитирай
7. mitata67 - Поздрави за автора!
25.06.2012 16:33
Възникава един въпрос. Как да стигне информацията до българските Историци.
Може ли да се цитира автора в електрони медии? Ако е възможно, мога да дам линк на познати в такава медия, ако ли не, ще ви се радвам. Въпросът ми е към автроа.
Благодаря предварително.
Митата.
цитирай
8. mitkaloto - Браво!Поздрави!
25.06.2012 17:16
Браво!Поздрави!
цитирай
9. kikowsky - Поредици от еднакви букви. Това не е ...
25.06.2012 17:33
Поредици от еднакви букви. Това не е текст.
цитирай
10. prarodinata - Уникални сме, че сме си пожелавали ...
25.06.2012 18:22
ka4ak написа:
Уникални сме,че сме си пожелавали ЗДРАВЕ и нищо друго!!!А,сме обожествявали СВЕТЛИНАТА!!!:)))
В,тези светли дни,може само да се СВЕТНЕМ,че сме ОСНОВОПОЛОЖНИЦИТЕ на ЦИВИЛИЗАЦИЯТА!Елементарно е,просто трябва да ги СВЕТНЕМ!!!!
Това, исторически е доказано,че сме си мързели, и не трябва да се обезмисля"Накарай мързеливия да работи, за да те научи на акъл":)))

Бъдете здрав и Вие! А за про-светителската роля на българския народ, не се притеснявайте. Въпреки предполагаемия ни мързел, истината задължително ще излезе на бял свят по-скоро рано, отколкото късно.
Поздрави!
цитирай
11. prarodinata - Възникава един въпрос. Как да ст...
25.06.2012 18:28
mitata67 написа:
Възникава един въпрос. Как да стигне информацията до българските Историци.
Може ли да се цитира автора в електрони медии? Ако е възможно, мога да дам линк на познати в такава медия, ако ли не, ще ви се радвам. Въпросът ми е към автроа.
Благодаря предварително.
Митата.

Насърчавам всеки да споделя и разпространява информацията, която публикувам тук. Добре е тя да стигне до максимален брой българи.
Поздрави!
цитирай
12. prarodinata - Браво!Поздрави! Благодаря
25.06.2012 18:29
mitkaloto написа:
Браво!Поздрави!

Благодаря
цитирай
13. prarodinata - Поредици от еднакви букви. Това не е ...
25.06.2012 18:32
kikowsky написа:
Поредици от еднакви букви. Това не е текст.

Наистина е странно, но според мен не е невъзможно да е текст.Докато не проучим правилата, които движат тази писменост, нито една възможност не трябва да се отхвърля.
Поздрави!
цитирай
14. tsanynka - Интересен материал!
25.06.2012 19:35
И този минус,дето се мъдри под него ми е много странен...
Поздрави:)
цитирай
15. sparotok - надписи
25.06.2012 20:06
prarodinata написа:
sparotok написа:
Дано да ми остане време да ги разгледам подробно тия плочи...

Поздрави!


Да, няма да е лошо да ги разгледаш и да си кажеш мнението. Валерия Фол и нейният епиграф Шаранков вече се произнесоха, че става дума за 'дюлгерски надписи', съгласен ли си с тях?

Поздрави и добре дошъл отново в блога! Стискам палци здравето ти да бъде отлично занапред, но трябва и ти да се пазиш и грижиш за себе си.

Поздрави!


Надписите трябва да се видят на място, да се свали графичен отпечатък, той дава хубави подробности. После трябва да се изследва стила на буквите, да се определи възрастта на лексемите по техните особености, да се направи сравнение с текстове от различни периоди и чак тогава ще разберем истината...

И на това ще му дойде времето:)

Поздрави!
цитирай
16. prarodinata - И този минус, дето се мъдри под него ...
26.06.2012 00:31
tsanynka написа:
И този минус,дето се мъдри под него ми е много странен...
Поздрави:)

Добре дошла в блога! Минусите не трябва да те притесняват - съпротивата срещу новите данни, които изнасяме, е напълно закономерна и също толкова обречена. Силите на статуквото трудно преглъщат проглеждането на все по-голяма част от българите за истинската ни история и се опитват отчаяно да препятстват този процес (достатъчно е да се прочетат обидите, които сипят тук някои видни специалисти по всичко, за да добие човек представа за степента на отчаянието и падението). Духът обаче вече е пуснат от бутилката и обективните, неманипулирани сведения за истинската ни история ще валят все по-обилно, за да напоят измъчената ни Майка-земя и да дадат сили и вяра на унижения ни народ.
Поздрави!
цитирай
17. prarodinata - Дано да ми остане време да ги разг...
26.06.2012 00:34
sparotok написа:
prarodinata написа:
sparotok написа:
Дано да ми остане време да ги разгледам подробно тия плочи...

Поздрави!


Да, няма да е лошо да ги разгледаш и да си кажеш мнението. Валерия Фол и нейният епиграф Шаранков вече се произнесоха, че става дума за 'дюлгерски надписи', съгласен ли си с тях?

Поздрави и добре дошъл отново в блога! Стискам палци здравето ти да бъде отлично занапред, но трябва и ти да се пазиш и грижиш за себе си.

Поздрави!


Надписите трябва да се видят на място, да се свали графичен отпечатък, той дава хубави подробности. После трябва да се изследва стила на буквите, да се определи възрастта на лексемите по техните особености, да се направи сравнение с текстове от различни периоди и чак тогава ще разберем истината...

И на това ще му дойде времето:)

Поздрави!


Напълно съм съгласен, без отпечатък всеки анализ ще е прибързан. Да се надяваме скоро да разполагаме и с него.
цитирай
18. анонимен - ot juli
30.06.2012 00:34
Pozdarvi i ne spiraite ,vie ,BALGARSKI UNACI da pi6ete za ISTINSKATA istoriq na BALGARIA
цитирай
19. prarodinata - Pozdarvi i ne spiraite, vie, BAL...
30.06.2012 10:28
анонимен написа:
Pozdarvi i ne spiraite ,vie ,BALGARSKI UNACI da pi6ete za ISTINSKATA istoriq na BALGARIA


Благодаря Ви! Не спирайте и Вие да се интересувате от истинската история на нашия род и да разказвате на познатите си за нея, за да сбъднем Промяната, която искаме да видим!
Желателно е да използвате Кирилица при коментарите си.

Поздрави!
цитирай
20. sokoli - Надписите трябва да се видят на ...
02.09.2012 02:53

Надписите трябва да се видят на място, да се свали графичен отпечатък, той дава хубави подробности. После трябва да се изследва стила на буквите, да се определи възрастта на лексемите по техните особености, да се направи сравнение с текстове от различни периоди и чак тогава ще разберем истината...

И на това ще му дойде времето:)



Свалянето на графиченъ отпечатъкъ, не зная какъ става, вероятно е пипкава работа. Бихъ се научила, че имамъ на сърце да помагамъ, ако ми даде Богъ. Ако не разрешаватъ да се пипатъ плочите, бихъ преписвала, прерисувала. Задочно бихъ обработвала текста на фотошопа, че да стане по четимъ.
цитирай
21. prarodinata - Надписите трябва да се видят на ...
10.09.2012 19:14
sokoli написа:

Надписите трябва да се видят на място, да се свали графичен отпечатък, той дава хубави подробности. После трябва да се изследва стила на буквите, да се определи възрастта на лексемите по техните особености, да се направи сравнение с текстове от различни периоди и чак тогава ще разберем истината...

И на това ще му дойде времето:)



Свалянето на графиченъ отпечатъкъ, не зная какъ става, вероятно е пипкава работа. Бихъ се научила, че имамъ на сърце да помагамъ, ако ми даде Богъ. Ако не разрешаватъ да се пипатъ плочите, бихъ преписвала, прерисувала. Задочно бихъ обработвала текста на фотошопа, че да стане по четимъ.


Ванина, благодаря много за предложената помощ. Всяка подкрепа при разчитането на плочите е крайно необходима и добре дошла.

Иначе, отпечатъкът от тази плоча е вече готов и ще го публикувам след известно време. Остава само да се оцветят буквите, за да се постигне максимална яснота. Работата по останалите 7 плочи тепърва започва.
Разбира се, продължаваме да търсим и нови.
Поздрави!
цитирай
22. анонимен - Обещаващ е и обектът в с.Сливарово
21.10.2012 17:53
Обещаващ е и обектът в Сливарово на Резовска река, където втора година работи екип на НАИМ и вече може да се направят изводи, че хората там още от VIII-VII век преди Христа до XI в. след Христа са произвеждали желязо, живели са заможно и по някое време са драскали странни букви върху керамиката
– част са гръцки, други не са. Не бързаме още да говорим за тракийска писменост, но епиграфите са впечатлени и им предстои да поработят над тази загадка. сп.Тема бр.35/4-11.09.2011
цитирай
23. demograph - Дюлгери шарани са споменатите по - долу!
29.10.2012 02:55
prarodinata написа:
sparotok написа:
Дано да ми остане време да ги разгледам подробно тия плочи...

Поздрави!


Да, няма да е лошо да ги разгледаш и да си кажеш мнението. Валерия Фол и нейният епиграф Шаранков вече се произнесоха, че става дума за 'дюлгерски надписи', съгласен ли си с тях?

Поздрави и добре дошъл отново в блога! Стискам палци здравето ти да бъде отлично занапред, но трябва и ти да се пазиш и грижиш за себе си.

Поздрави!

Няма спасение от тия високомерни пръдлювци. Това са негодници които унищожават всяка следа от миналото българско, ако няма как да я представят за гръцка..мамка им.
цитирай
24. prarodinata - Няма спасение от тия високомерни ...
01.11.2012 10:37
demograph написа:

Няма спасение от тия високомерни пръдлювци. Това са негодници които унищожават всяка следа от миналото българско, ако няма как да я представят за гръцка..мамка им.

За съжаление сте прав!
цитирай
25. demograph - Дюлгерски надписи....
21.11.2012 16:55
prarodinata написа:
sparotok написа:
Дано да ми остане време да ги разгледам подробно тия плочи...

Поздрави!


Да, няма да е лошо да ги разгледаш и да си кажеш мнението. Валерия Фол и нейният епиграф Шаранков вече се произнесоха, че става дума за 'дюлгерски надписи', съгласен ли си с тях?

Поздрави и добре дошъл отново в блога! Стискам палци здравето ти да бъде отлично занапред, но трябва и ти да се пазиш и грижиш за себе си.

Поздрави!

Дано това не илюстрира отношението на някои "български" историци към българското в историята. Дюлгерски надписи...Какво ли са издялкали на това свято място и с такова старание дюлгерите? Имената си ли?
цитирай
26. outofthematrix - Чудесна статия!
28.07.2013 21:52
здравейте, Прародината. Винаги знаете как да запалите интереса в нас, което малко хора умеят!
Имам един въпрос -от кой век са отделните надписи, датирани ли са и в момента къде се намират ( музей , църква) ?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: prarodinata
Категория: История
Прочетен: 1537637
Постинги: 49
Коментари: 896
Гласове: 2105