2. radostinalassa
3. mt46
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. varg1
7. wonder
8. leonleonovpom2
9. apollon
10. getmans1
11. iw69
12. rosiela
13. sekirata
14. avangardi
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. lamb
7. bojil
8. emocionalnost
9. ka4ak
10. avangardi

Прочетен: 83217 Коментари: 63 Гласове:
Последна промяна: 06.01.2015 17:31



Тази публикация е посветена именно на древните надписи по българските земи. В много от тях срещаме букви и знаци, които разказват напълно различна от официално приетата версия за произхода на българската азбука (а и на латиницата). Подбрал съм 34 изображения на надписи, които ще публикувам в следния порядък: в този постинг изображенията са групирани условно в хронологичен ред от праисторията към Средновековието. Подредбата е твърде условна, защото много от знаците ‘прелитат’ с лекота от една епоха в друга и се налага да изоставям хронологията, за да показвам паралелите, прескачайки цели хилядолетия. Тъй като изображенията са много, ще се стремя да сведа текста и обясненията до минимум и ще оставя снимките да говорят. Много от надписите се публикуват за пръв път в Мрежата.
В следващата публикация ще се фокусирам върху отделните буквени знаци и ще използвам тези и други изображения заедно с редица интересни таблици, за да онагледя следните тези:
1. 1. Голяма част от буквите в Кирилицата (също и в латиницата, а най-вероятно и в други азбуки) са използвани от предците на българите тук на Балканите още от Неолита.
2. В обширния район-люлка на българската цивилизация (Балканите и Мала Азия) в различните исторически епохи са създадени стотици, ако не и хиляди писмени знаци, част от които се използват и до днес от много народи по света; Още от Праисторията насам предците ни са имали своите центрове на писменост, св. рода книжовни школи, които са използвали и разпространявали множество свещени знаци, закодирали в простите си геометрични форми дълбочината на Вярата и Науката им.
3. 3. Заслугата на Кирил и Методий е в подбора и организацията на малка част от наличните вече писмени знаци в съвременна азбука, а не в ‘изнамирането’ на нови букви;
4. 4. Олтарните плочи, изписани на Кирилица, които срещаме на няколко отделни места в днешна Южна България, се явяват продължители на една писмовна традиция, чиито корени лежат дълбоко в праисторията и показват привързаността на българския народ към буквите, знаците и символите, които той е създавал и използвал през хилядолетията.
Обхващането и анализът на толкова обширен епиграфски материал далеч не е по силите на един човек. Само приносът на много изследователи и усърдна задълбочена работа ще ни доближат до разбирането за истинското значение и мащаб на един от най-великите цивилизационни импулси, родени в Прародината на българите от нашите предци – създаването и развитието на Писмеността.
Желая на всички читатели вълнуваща среща с най-старата писменост в света, създадена от нашите предци.
Глинена плочка с писмени знаци, Долнослав, ок. 4-то хил. пр. Хр., Пловдивски археологически музей. На най-горния ред се вижда ясно буквата А. В зависимост от прочита там могат да се видят и букви Н и Ш или подобни. Публикува се за първи път в Интернет. Всички датировки, които посочвам по-долу, са дадени от археолозите, открили артефактите.
Глинена плочка с писмени знаци, Долнослав, ок. 4-то хил. пр. Хр, Пловдивски археологически музей. Публикува се за първи път в Интернет.
Плочката от Градешница, 5-о хил. пр. Хр. Източник: www.runitravel.com Освен с всичко друго този артефакт е забележителен и с това, че е разделен на редове – Глинена тетрадка – традиция, която ще срещнем и в други надписи, съхранила се и до много по-късни времена – в някои от олтарните Скрижали, вече върху камък.
Плочката от Градешница, 5-о хил. пр. Хр. Обратна страна. Източник: http://www.runitravel.com/
Печатът от Караново, Източник:
http://www.runitravel.com/. Знаци, разделени на 4 групи от кръст не липсват през праисторията. А дали печатът от Караново не е предтечата на просфорните печати ИС-ХС-НИ-КА, ползвани до наши дни?
Кирилица на 8 000 години: Следващите 4 надписа са открити в неолитното селище Анзабегово, дн. БЮР Македония
Последният надпис е уникален, тъй като "съжителства" с орнаменти, нанесени с нокът върху керамиката. Ноктената техника е характерна за Неолита на Балканите. Четирите надписа от Македония препечатвам от изключителния сайт на д-р М. Мерлини, посветен на (както той я нарича) Балканската Дунавска писменост http://www.prehistory.it/fase2/mappa.htm
(Държавите на картата са линкове, показващи изображения на надписи, намерени в съответните страни). Надписите, които италианският учен е събрал, изобилстват от кирилски и латински букви, ‘арабски’ цифри(!) и рунически знаци, използвани хилядолетия след това от ‘прабългарите’. Многото аналогии между древните балкански писмени знаци и "по-късните" линеарни и рунически писмености са разработени и онагледени в табличен вид от Павел Серафимов - Спароток:
http://sparotok.blog.bg/politika/2011/05/24/tainata-na-nasheto-znanie.752849
http://sparotok.blog.bg/politika/2010/01/23/proizhodyt-na-starobylgarskite-runi.478196
Таблица, сравняваща знаци от праисторическата европейска писменост (Градешница, Караново, Винча и др.) с много по-късната писменост Линеар А, открита за пръв път на о-в Крит.
Изключително ценен е и трудът на Kikowsky върху праисторическите изображения (те надали могат да бъдат датирани точно, за нас е важно, че са изключително древни) от пещерата Магура: http://kikowsky.blog.bg/drugi/2010/12/04/bylgarskite-bukvi-ot-magura.645533 Там той открива над 10 знака от Кирилицата: Б, Д, Е, И, К, Н, О, Р, Т, У, Ф, Х, Ъ, Ѣ. Както ще видим и по-нататък, това съвсем не е изключение, нито случайност и букви от Кирилицата масово присъстват по праисторическите и тракийските надписи и то с абсолютно идентично на днешното изписване, запазено през последните 8-10 000 години!
Ситовският надпис
Източник: http://www.voininatangra.org/modules/xcgal/thumbnails.php?album=286&page=3
Благодарение на усилията на Йордан_13 днес разполагаме с точно заснемане на Ситовския надпис и можем смело да посочим изобилните му аналози сред руническите знаци от Плиска и Преслав, скалните надписи от времето на траките и праисторическите знаци на Балканите:
Надпис с. Надарци. Снимката е правена преди десетилетия. Опитите да бъде открит Надарският надпис засега не дават резултат. Най-вероятно е обрасъл, унищожен или точното му местонахождение е неизвестно.
Надписите по българското съкровище от Наг Сент Миклош. Източник: N. Mavrodinov, Le trйsor protobulgare de Nagyszentmiklуs, Budapest 1943
Теориите за него са много, но изследователите са единодушни за българския му произход. Най-вероятно съкровището е сбор от предмети от различни епохи, а надписите по него са еклектични: рунически, кирилски, линеарни, "гръцки", "праисторически"... Каква по-добра илюстрация за това, че дедите ни са използвали огромен брой знаци, чувствали са ги познати, близки и свои и не са ги делили на подобни категории?!
Руните от Плиска (7-9 в.), родови тамги от Родопите (записани през 20-и в.) и знаци от западнобалканската праисторическа култура Винча (5500 и 4500 г. пр. Хр.) Приликите ли са повече или разликите?!

Източник: архивът на краеведа Сарандалиев от Смолян.
Две таблички със знаци от Винча. В следващият постинг ще представя още много знаци от тази праисторическа писменост.


Табличка от Диспилио (бълг. име Дупяк), дн. Гърция, ок. 5300 г. пр. Хр.

Особено интересен е надписът от Драгойна, Първомайско. По традиция малцината учени, които признават съществуването му, пренебрежително го окачествяват като "гръцки". Изключително показателни за това "академично" предубеждение са два знака, които са традиционни за старата балканска писменост и за "прабългарските" руни: "стълбичка" (правоъгълник, разделен на две, три или повече равни части от успоредни линии) и "маказ" (два триъгълника, допрени с върховете си).
Районът около Драгойна е един от центровете на тракийската писменост. Неслучайно там откриваме и плочата с кирилски букви.
Маргумски надпис
За съжаление на някои наши видни последни инстанции по въпросите на българската писменост Маргумският надпис, е датиран 1-6 в., открит е близо до Пожаревац при разкопки на римския град Маргум, кирилските букви в него изглеждат стряскащо съвременни, точно както и тези от Плочите и едва ли може да бъде характеризиран като ‘дюлгерски’ (по В. Фол и свитата й). Отново напомням, че плочата от Драгойна е намерена в тракийска могила, а плочите от Гела и Ш. Лъка - на мястото на доказани тракийски светилища. И трите плочи заедно с Маргумския надпис и Бакарната книга (снимки, таблица на знаците и анализи тук: http://www.voininatangra.org/modules/ipboard/index.php?showtopic=2730) съдържат голям брой кирилски букви и със сигурност са доста по-ранни от 9-и в.

http://www.scribd.com/doc/21728135/MARGUMSKI-NATPIS
Чипровски надпис
Чипровският надпис от м. БудиСлавица е публикуван за пръв път в книгата на Н. Николов ‘Чипровски старини’. Издялан на камък редом до широко разпространеният и на "тракийски" светилища на Балканите и в Мала Азия "типичен прабългарски" знак "Игра на дама" (поради големия брой снимки на знака от различни обекти на Балканите ще му бъде посветен отделен постинг)
Ето и разказа на автора:
Някои "тракийски" надписи:
Знаци от голямото древнобългарско светилище Беланташ:

Кьолменски надпис

http://andorey.blog.bg/history/2012/09/13/trakiiskiiat-nadpis-ot-selo-kiolmen.999432 Опит за разчитане на Кьолменския надпис.
Надписи от о-в Самотраки на негръци език



Стелата от о-в Лемнос, 6 в. пр. Хр. Счита се за етруска или фригийска (и етруските, и фригите разбира се са стари балкански народи или "траки") и на нея отново виждаме да се повтарят все същите палеобалкански букви, руни и знаци.
Следва продължение: Праисторическата абука на българите
06.09.2012 г.
Тагове:
Тайнствената Кирилица открита и в Стара ...
Праисторическата азбука на българите. Ср...
Древен заговор срещу България
Малките приказни феи в картините на Влад...
Нека Божието Благоволение бъде с теб и ти дава сили да продължиш изследванията по тази малко позната тема.
Приеми моите благопожелания.
Поздрави.
Чудесен постинг.
Здраво са пипали враговете ни, унищожавали ли са всичко, което им попадне...
Я виж е тези неща, със сигурност ще те заинтересуват, но чети между редовете:)
http://www.cc.ece.ntua.gr/~conster/English/PageData/comments_05.htm
http://my.opera.com/ancientmacedonia/blog/show.dml/1211109
http://my.opera.com/ancientmacedonia/blog/show.dml/1211118
http://www.unet.com.mk/ancient-macedonians/osincani_a.htm
Честит празник!
Най-силното в постинга ти е, че под всеки фотос си посочил инфо, линк или точно какво и откъде е!
06.09.2012 22:26
че под всеки фотос си посочил инфо,
линк или точно какво и откъде е!" -
Най-силното в постинга е, че и предубедените МОГАТ да се замислят !
Но... "могат", НЕ ЗНАЧИ искат !!!
Аз например съм се замислил от около година, а преди кум половин година в блога, отричах почти всичко написано от няколко блогъри. И досега не съм съгласен с част от твърденията им, но с други абсолютно се съгласих и дори вън от нета съм популяризирал.
Замислянето е пожелателно, но е по-добре от безмислието и незамислянето.
КОГАТО ВСИЧКИ МИСЛЯТ ЕДНАВКО/ИДЕНТИЧНО, ЗНАЧИ НИКОЙ НЕ МИСЛИ ;)
Иначе казано - замислени или не, те (неискащите) не предлагат или нямат аргумент срещу постнатото тук или при много други пишещи в блог.бг.
07.09.2012 02:08
07.09.2012 09:37
Едва ли, за съжаление.
Науката не може да отрече наличието на тези артефакти, но Европа и Русия не допускат заключението, че те имат нещо общо с предците на днешното население на България. Историята е политика, а виждаме, че днес всичко българско е изпаднало в немилост пред политиците, по ред причини.
Добре че, има хора, които по заобиколен път ни представят Другата история! Благодарност и моите уважения, за което!
07.09.2012 10:58
Прародината, ти нещо уплаши гърците здраво и те пак пуснаха единственото си оръжие в действие- простотията.Анонимен или не, гърка си личи отдалеч защото вонята му го издава.
Ти си карай по пътя и остави песовете да лаят докато им се скъсат гласните струни:)
07.09.2012 11:00
Ама защо ги няма тия работи в учебниците бе, гледай само как променят нещата, дига му се на човек настроението и самочувствието, браво, само така!
Евала ти правя момче!
07.09.2012 11:02
Дори генетични изследвания показват, че Страбон, Херодот и Плиний са знаели какво пишат, а именно, че истинските гърци са от африкански произход. Преди време група учени от различни държави направи проучване, чийто резултат е повече от красноречив: “Genetic distances are closer between Greeks and Ethiopian/sub-Saharan groups than to any other Mediterranean group and finally Greeks cluster with Ethiopians/sub-Saharans in both neighbour joining dendrograms and correspondence analyses. The time period when these relationships might have occurred was ancient but uncertain and might be related to the displacement of Egyptian-Ethiopian people living in pharaonic Egypt”. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11260506
Най-близките роднини на гърците са живеещите в Африка етиопци. Данните от генетичното проучване съвпадат напълно с твърденията на старите автори. Освен това характера, облеклото, а и външния вид на старите гърци ги причислява по-скоро към жителите на Ориента, а не към европейските народи.От това става ясно, че голяма част от старата история е погрешно интерретирана и трябва да се преразгледа.
07.09.2012 11:06
07.09.2012 11:07
07.09.2012 11:08
Доктор по византийска история в университета в Мюнхен (1943). Учител в Добрич от 1944 г. Асистент по история на Византия в Софийския университет (1944 - 1946). Доцент (1947 - 1949) и професор (от 1947). Член-кореспондент (1975 - 1979) и академик (от 1979) на БАН.
Декан на Философско-историческия факултет на СУ (1960 - 1963) (1968 - 1970). Ректор на института за чуждестранни студенти (1963 - 1966). Ръководител на катедрата по история на България във Филологическия институт на СУ (1966 - 1973), както и на секцията по средновековна българска история в института по история при БАН (1966 - 1978). Директор на Археологически институт с музей при БАН (1971 - 1986) и генерален директор на Центъра по българистика (1986 - 1988). Секретар на централния съвет на Българското историческо дружество (1970 - 1976) и подпредседател на Международния комитет на византинистите в Атина (от 1961), като председател на българския национален комитет. Редактор на исторически списания и издания.
Член-кореспондент на Саксонската академия на науките от 1976 година. Плодотворен автор на множество книги, изследвания, съчинения на историческа тематика
Съдейки по това, че Зевс, Атина, Артемида, Аполон и др. нямат обяснение на гръцки език става ясно, че гърците са чужденци на Балканите. В случай, че названията на най-древните богове имаха гръцка етимология, то това би било индикаци, че южните ни съседи са местен народ, но истината е, че те са пришълци не само на Балканите, но и в Европа. Впрочем за това, че гърците са заели чужда земя свидетелстват Херодот (История, II- 56, VI- 53), Плиний (Естествена История, VII. LVI.195-198), а и Страбон (География VII. 7.1). Старите автори дори посочват Африка като родина на днешните ни южни съседи (Плиний,VII. LVI.195-198, Херодот, История, VI- 53, Страбон, География VII, 7.1).
Дори генетични изследвания показват, че Страбон, Херодот и Плиний са знаели какво пишат, а именно, че истинските гърци са от африкански произход. Преди време група учени от различни държави направи проучване, чийто резултат е повече от красноречив: “Genetic distances are closer between Greeks and Ethiopian/sub-Saharan groups than to any other Mediterranean group and finally Greeks cluster with Ethiopians/sub-Saharans in both neighbour joining dendrograms and correspondence analyses. The time period when these relationships might have occurred was ancient but uncertain and might be related to the displacement of Egyptian-Ethiopian people living in pharaonic Egypt”. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11260506
Най-близките роднини на гърците са живеещите в Африка етиопци. Данните от генетичното проучване съвпадат напълно с твърденията на старите автори. Освен това характера, облеклото, а и външния вид на старите гърци ги причислява по-скоро към жителите на Ориента, а не към европейските народи.От това става ясно, че голяма част от старата история е погрешно интерретирана и трябва да се преразгледа.
07.09.2012 11:10
Съдейки по това, че Зевс, Атина, Артемида, Аполон и др. нямат обяснение на гръцки език става ясно, че гърците са чужденци на Балканите. В случай, че названията на най-древните богове имаха гръцка етимология, то това би било индикаци, че южните ни съседи са местен народ, но истината е, че те са пришълци не само на Балканите, но и в Европа. Впрочем за това, че гърците са заели чужда земя свидетелстват Херодот (История, II- 56, VI- 53), Плиний (Естествена История, VII. LVI.195-198), а и Страбон (География VII. 7.1). Старите автори дори посочват Африка като родина на днешните ни южни съседи (Плиний,VII. LVI.195-198, Херодот, История, VI- 53, Страбон, География VII, 7.1).
Дори генетични изследвания показват, че Страбон, Херодот и Плиний са знаели какво пишат, а именно, че истинските гърци са от африкански произход. Преди време група учени от различни държави направи проучване, чийто резултат е повече от красноречив: “Genetic distances are closer between Greeks and Ethiopian/sub-Saharan groups than to any other Mediterranean group and finally Greeks cluster with Ethiopians/sub-Saharans in both neighbour joining dendrograms and correspondence analyses. The time period when these relationships might have occurred was ancient but uncertain and might be related to the displacement of Egyptian-Ethiopian people living in pharaonic Egypt”. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11260506
Най-близките роднини на гърците са живеещите в Африка етиопци. Данните от генетичното проучване съвпадат напълно с твърденията на старите автори. Освен това характера, облеклото, а и външния вид на старите гърци ги причислява по-скоро към жителите на Ориента, а не към европейските народи.От това става ясно, че голяма част от старата история е погрешно интерретирана и трябва да се преразгледа.
07.09.2012 11:16
W.Monroe, "Bulgaria and her people"
А лорд Байрон казва - гърците са един негодници, имат всичките пороци на турците, но им липсва храброст...
Българска скоропоговорка - ДАНАЙЧЕ - дете, което реве постоянно, надува се и пърди много.
Н. Геров, Речник на Българския Език
07.09.2012 11:23
Тит Ливий - Вижте траките и македонците- все мъжествени и силни хора, погледнете и гърците- те са най-подлия човешки род, годни само за роби.
Прокопий от Цезарея - гърците са страхливи, женствени и негодни за военна служба.
Вергилий - Страхувам се от данайците дори когато
носят подаръци (т.е. гърците са подли и коварни).
Салуст - гърците са нация от хитри театрални артиски (т.е. измамници).
Йосиф Флавий - гърците си приписаха всичко на себе си крадейки безсрамно постиженията на другите народи.
Фалмерайер - в днешните гърци няма капчица елинска кръв, те са мешавица от албанци и славяни.
:)))))))))
07.09.2012 11:24
Тит Ливий - Вижте траките и македонците- все мъжествени и силни хора, погледнете и гърците- те са най-подлия човешки род, годни само за роби.
Прокопий от Цезарея - гърците са страхливи, женствени и негодни за военна служба.
Вергилий - Страхувам се от данайците дори когато
носят подаръци (т.е. гърците са подли и коварни).
Салуст - гърците са нация от хитри театрални артиски (т.е. измамници).
Йосиф Флавий - гърците си приписаха всичко на себе си крадейки безсрамно постиженията на другите народи.
Фалмерайер - в днешните гърци няма капчица елинска кръв, те са мешавица от албанци и славяни.
:)))))))))
07.09.2012 11:26
07.09.2012 11:27
Corruption in Ancient Greece
The phenomenon of corruption is very ancient and is one of the characteristic of the human nature. History is full of examples verifying this assumption.
The great legislator Solon established in the 5th century BC the Seisachtheia, i.e. the debt cancellation. As Aristotle writes, just before the announcement of the debt cancellation, he informed his friends to rush and get large loans, which eventually were cleared of any debt, hence making them really rich. Themistocles claimed that it has no value to be a leader if you cannot enrich your friends. Agisilaos, King of Sparta believed exactly the same thing. Even the monuments on the Acropolis were connected to the biggest scandal of abuse during the Golden Century of Pericles (5th century BC). The main issues were both, using money from the treasury of the Athenian Alliance by Pericles and the suspicion that Phidias had distorted the gold in the statue of Athena. Plutarch writes that Pericles introduced the "secret funds" by taking 10 talents, an enormous sum for that period. When questioned in Pnika he answered "I gave them where they were needed", without explaining further
07.09.2012 11:29
The phenomenon of corruption is very ancient and is one of the characteristic of the human nature. History is full of examples verifying this assumption.
The great legislator Solon established in the 5th century BC the Seisachtheia, i.e. the debt cancellation. As Aristotle writes, just before the announcement of the debt cancellation, he informed his friends to rush and get large loans, which eventually were cleared of any debt, hence making them really rich. Themistocles claimed that it has no value to be a leader if you cannot enrich your friends. Agisilaos, King of Sparta believed exactly the same thing. Even the monuments on the Acropolis were connected to the biggest scandal of abuse during the Golden Century of Pericles (5th century BC). The main issues were both, using money from the treasury of the Athenian Alliance by Pericles and the suspicion that Phidias had distorted the gold in the statue of Athena. Plutarch writes that Pericles introduced the "secret funds" by taking 10 talents, an enormous sum for that period. When questioned in Pnika he answered "I gave them where they were needed", without explaining further
07.09.2012 11:43
Би било полезно да обменим размисли и анализи по конкретните артефакти.
07.09.2012 15:22
29.08 23:06
...Само, ако знаехме,чии потомци сме! Просто трябва внимателно да те четем. Поздрави и успех в делото ти!
Това е, което тормози мошениците, това ги кара да се тресат от страх и злоба. Разбере ли света един път техния истиски облик те си заминават по канала към края на отводния канал...
Лесно е векове да живееш на гърба на другите, но идва ден за разплата...
07.09.2012 16:14
07.09.2012 16:44
07.09.2012 18:53
Дерзайте!
07.09.2012 19:02
НО ЗАЩО ГИ НЯМА ТЕЗИ ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНИ ФАКТИ В УЧЕБНИЦИТЕ, КАК Е ВЪЗМОЖНО ТАКОВА БЕЗЛИЧИЕ И БЕЗРАЗЛИЧИЕ ОТ СТРАНА НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ?
07.09.2012 19:12
http://i626.photobucket.com/albums/tt347/lantonov/Bulgar_runic_letters-1.png
http://www.kroraina.com/pb_lang/FIG2.gif
Няма мърдане, тоя, който има очи ще види, че протобългарските руни съвпадат едно към едно с много от знаците, които са датирани 6-то хилядолетие преди новата ера. Айде, ако ти остане време да ги сложиш тия неща едно до друго та да видят хората за какво става дума и на всеки да му стане ясно, че гърците са заели наша земя и най-безжалостно за избили дедите ни.
07.09.2012 19:30
http://press.princeton.edu/B_ATLAS/BATL062_.pdf
http://penelope.uchicago.edu/Thayer/E/Roman/Texts/Procopius/Buildings/4C*.html
Това е, което тормози мошениците, това ги кара да се тресат от страх и злоба. Разбере ли света един път техния истиски облик те си заминават по канала към края на отводния канал...
Лесно е векове да живееш на гърба на другите, но идва ден за разплата...
Така е, разбира се, всяка лъжа е до време, пътят дори и на най-опашатите и брадатите винаги е към небитието. Именно затова считам за напълно безсмислено да се обременяваме с гняв и реваншизъм. На грозните и обречени крясъци на щатните провокатори в блог.бг само можем да се порадваме, преди да ги изтрия, за да не загрозяват :)) Бъдещето принадлежи на Истината и ние за пореден път сме на нейна страна.
Поздрави!
Разчитам, че след като материалите бъдат публикувани, хората, които имат интерес към материята, ще проявят инициативност и всеки според възможностите и нагласата си ще се опита да допринесе за излизането на светло на истинската българска история. Отново да кажа, промяната на статуквото не е по силите на един човек, камо ли по моите. Всички материали в блога ми могат да се използват свободно и да се цитират пред всякакви образователни и академични институции, те няма да могат още дълго да мълчат. Публикувам снимки с максимален възможен размер и качество, за да улесня всеки да прави своите изследвания. Вече получавам предложения за помощ в графичното предаване на буквите от Плочите, сигурен съм, че в скоро време ентусиасти ще започнат да бомбардират с писма и сигнали образователните и академични институции и те ще трябва да дават отговори и да се ангажират със становища.
Надявам се да покажат малко по-високо ниво и да не ни карат да се смеем с вицове като 'дюлгерската писменост' (по В. Фол).
Поздрави!
Дерзайте!
Напълно съм съгласен с думите Ви, обидни и безсмислени коментари не се допускат. Някои хора ме критикуват за това, че трия, но аз не съм премахнал НИТО ЕДИН коментар, който да съдържа градивна критика и който да предлага обосновани алтернативи на тезите, които се предлагат тук. Такова е нивото на 'опонентите' ни, които Вие сте разобличил много добре.
Остава да се надяваме специалистите и учените да се отърсят от страха си, да застанат с имената си и да се заемат с това, за което им плащаме, като вземат отношение по десетките артефакти, които ни заливат. Сведенията за старата история на българите на Балканите растат лавинообразно и колкото и да протакат, съвсем скоро учените ще трябва да признаят съществуването на тези проблеми и да започнат да работят по тях. Аз призовавам българите сред тях да се отърсят от страха и да побързат да запишат имената си в историята вместо да раболепничат пред силните на деня, защото днешните силни утре ще са минало.
http://i626.photobucket.com/albums/tt347/lantonov/Bulgar_runic_letters-1.png
http://www.kroraina.com/pb_lang/FIG2.gif
Няма мърдане, тоя, който има очи ще види, че протобългарските руни съвпадат едно към едно с много от знаците, които са датирани 6-то хилядолетие преди новата ера. Айде, ако ти остане време да ги сложиш тия неща едно до друго та да видят хората за какво става дума и на всеки да му стане ясно, че гърците са заели наша земя и най-безжалостно за избили дедите ни.
Благодаря за линковете! В следващия постинг ще публикувам сравнителни таблици и ще проследя някои основни знаци в пътя им от праисторическата до днешната ни писменост. А иначе, реакцията на 'гърците' доста слабо ме вълнува.
Поздрави!
http://press.princeton.edu/B_ATLAS/BATL062_.pdf
http://penelope.uchicago.edu/Thayer/E/Roman/Texts/Procopius/Buildings/4C*.html
Благодаря много за материалите, много са ценни!
Поздрави!
пиша отговаря на вед.санскр. пимсати, писати -пиша
чета отговаря на вед.санскр. читати - разбирам, възприемам
мастило отговаря на санскр. машии- мастило
печат отговаря на санскр. пичаяти - правя отпечатък, притискам
черта отгоравя на санскр. чира-черта
резка отговаря на санскр. рекха-резка и ражжу -резка
перо отговаря на санскр. парна-перо
книга отговаря на акад. кануку- подпечатан документ...на акадски обаче няма смисъл. Етимологията на книга и кануку е българска. Значението е печат, отпечатък, явно първите надписи са правени върху глина, за това и най-ранната дума за знак е със смисъл отпечатък (върху глина).
киндати -означава притискам, отпечатвам, късам на санскрит
куен -означава удрям на хетски
кина -означава късам (в случая късъм повърхността на глинена плочка с остър предмет оставяйки черта, отпечатък).
Всички тези думи показват, че писмеността е позната на Българите поне от няколко хилядолетия... За гърците това не може да се каже.
гр. графо-пиша отговаря на блг. грапав, т.е. набраздявам, чертая
гр. грамма-буква показва трак. диал. особеност, а именно замяната на М с В, това е особеност типична за българския език (тъмно-тъвно, плевня-племня), т.е. грамма е равностойно на гравва - грапавост, отпечатък.
гр. графида-писалка има смисъл - правеща грапавина.
Фактите може да са неудобни на някои хора, но какво да се прави, който крие истината един ден ще трябва да се изправи пред последствията...
Поздрави!
Господине, единствените ориенталци на Балканите са гърците...
Названието на гръцката дреха хитон отговаря на еврейската кетонет-дреха от лен и на акадската китину-лен.
Ето и типичната гъркиня - забулена и увита като жените от Ориента
http://im.glogster.com/media/4/26/17/11/26171165.jpg
В древността проституцията е била непозната на европейските народи, но е процъфтявала в Гърция, където е имало и храмова проституция - точно както и в държавите на Ориента.
Ранните култове на гърците са типични не за европейските народи, а за Ориента
The study will be divided into three sections. The first will consist of a catalogue of the oriental cults in Greece, which will record their dissemination and the frequency of their occurrence in a chronologically differentiated manner.
В гръзката храмова архитектура се наблюдава ориенталско влияние
Oriental Influences of Greek Temple Architecture
http://www.lotsofessays.com/viewpaper/1704923.html
Ранното гръцко изкуство също е пропито с характера на Ориента
In this, elements from other civilizations began to creep into Greek art. The
elements were those of the Near East...
Намирам за доста странно да наричате българите ориенталци...крадеца вика-дръжте крадеца!
Нашите местни корени са доказани, доказан е и неевропейския произход на гърците...
П.П. Между другото докато преглеждах нещата за 5-10 мин. ми се появи една теория да се разчетат част от нещата, но ми трябват повече детайли като инфо за определени картинки. Просто смотаната ми аналитична мисъл е свикнала да работи с конкретни параметри, а тия не са достатъчно.
Но мисля, че някои неща могат да се разчетат като хипотеза и на по-късен етап ще ви я изложа, ако трябва, но така ми е трудно без още малко информация като къде точно са намирани тия предмети и повечко снимков материал. Лошото е, че при мен на монитора ми излиза двузмерно, на място ще е съвсем друго да прегледам нещата. Както и да е, като видя още материали или ще се потвърди, или ще се отхвърли хипотезата ми.
Дерзайте! Радвам се, че ви има! :)
Поздрави и успех!
П.П. Между другото докато преглеждах нещата за 5-10 мин. ми се появи една теория да се разчетат част от нещата, но ми трябват повече детайли като инфо за определени картинки. Просто смотаната ми аналитична мисъл е свикнала да работи с конкретни параметри, а тия не са достатъчно.
Но мисля, че някои неща могат да се разчетат като хипотеза и на по-късен етап ще ви я изложа, ако трябва, но така ми е трудно без още малко информация като къде точно са намирани тия предмети и повечко снимков материал. Лошото е, че при мен на монитора ми излиза двузмерно, на място ще е съвсем друго да прегледам нещата. Както и да е, като видя още материали или ще се потвърди, или ще се отхвърли хипотезата ми.
Дерзайте! Радвам се, че ви има! :)
Поздрави и успех!
Готов съм да съдействам на всеки, който има желание да работи за разчитането, съхранението и популяризирането на древната българска писменост.
Успех и на Вашето поприще!
13.09.2012 20:45
Ето това е разковничето: ние като народ трябва да стъпим на твърда земя, за да започнем да градим дома си на чисто. Повече от 100 години на българите беше внушавано, че са пришълци в земите на дедите си. Така, с 'научни' методи манипулаторите контролираха миналото, за да господстват и над бъдещето. С много лъжи, премълчавания и заблуди група хора направиха и невъзможното, за да прекъснат хилядолетната връзка на българина със земята му, да превърнат първия народ на планетата в бездомен скитник – пришълец, в дърво без корен. 1300-те години, които ни 'отпуснаха' са жалко подаяние. От всички нас зависи да отстоим правата си върху всичките 10 000 години (а може би и повече) история на българската цивилизация. Въоръжени с познанието за източниците на нашата сила, ще можем да ковем съдбата си в бъдещето, уповавайки се само на собствената си мощ, а не на разни 'спасители' в овчи кожи.
Благодаря Ви за подкрепата и поздрави за стремежа Ви към Истината! Днес той Ви е довел до този блог, а утре ще Ви отведе и много по-далеч!
16.09.2012 11:16
Чудесен постинг.
16.09.2012 11:16
Чудесен постинг.
Българската народна поговорка: "Истината, рано или късно, винаги излиза наяве!"
Българската народна поговорка: "Истината, рано или късно, винаги излиза наяве!"
Благодаря Ви. Истината вече излиза наяве и никой няма да може да я спре.
Поздрави!
20.09.2012 09:29
20.09.2012 13:30
http://www.4shared.com/document/D5plqwvB/izumrudeniteskrijalinatotatlan.html
"Децата на Khem-Хем-Хемус!!! :)))
http://old.omda.bg/bulg/legends/hemus_rodopa.htm
:))))))
20.09.2012 20:04
http://borislav.digicom.bg/statii/pismeni.htm
И НЕЩО ПО-ТОЧНО ЗА "КИРИЛИЦАТА" -
http://www.ivanstamenov.com/files/linearb.pdf
http://www.4shared.com/document/D5plqwvB/izumrudeniteskrijalinatotatlan.html
"Децата на Khem-Хем-Хемус!!! :)))
http://old.omda.bg/bulg/legends/hemus_rodopa.htm
:))))))
Благодаря за линковете!
Поздрави!
Благодаря за високата оценка! Ще продължавам да публикувам ценни снимки и разнообразни материали за истинската история на българския народ.
Поздрави!
http://borislav.digicom.bg/statii/pismeni.htm
И НЕЩО ПО-ТОЧНО ЗА "КИРИЛИЦАТА" -
http://www.ivanstamenov.com/files/linearb.pdf
Попадал съм на тези материали. Този на Борислав Иванов е доста интересен, но надали на този етап тезите му могат да бъдат потвърдени. Що се отнася до студията на Г. Сотиров, истинско удоволствие е да се чете. Работите на Сотиров и на много други изследователи от времето на Раковски до нашата информационна ера показват, че винаги е имало учени, които са знаели и са казвали истината за автохтонния произход на българите дори с цената на кариерата и името си. Днес вече е много по-лесно и ние сме длъжни пред паметта на тези големи българи да направим нужното за окончателното разкриване на българската история в пълното й величие.
Поздрави!
Благодаря Ви за ласкавите думи. Старая се според възможностите и ограниченото си време да допринасям за разкриването на истинската история на българския народ. Възстановяването на истината за историята е необходимо условие за просперитет в бъдещето.
Поздрави!
Поздравления!
Поздравления!
Благодаря Ви. Надявам се все повече хора да считат точно такива материали за полезни.
Да, а това говори, че азбуката на българите е дори още по-стара, най-вероятно с палеолитни корени... Посочвам цифрата 10 000 години просто като ориентир, така или иначе почти всички датировки са фундаментално сбъркани.
Какво е твоето усещане и знание за възрастта на Магурската азбука?
Поздрави!

2. Блогът на Sokoli
3. МАГУРА - ИЗТОЧНИК НА МОЩ
4. Ние сме българи, не татари
5. Трапецовидните ниши – обяснението
6. Народно-образователен блог на Валентин Иванов - АТИЛ
7. Истината ще ви направи свободни
8. Истинската история на българския народ
9. Монархистъ - Kонсерваторъ
10. Свастиките на баба Вида